Sunday 4 December 2011

HIJRAH HAMBA (8)

PMR pun tiba pada tanggal 4/10..Syifa berasa sangat gementar kerana dia tidak menyangka bahawa dia akan menghadapi peperiksaan besar ini.Setelah PMR selesai,Syifa berasa sangat gembira dan bersyukur kerana dapat menjawab dengan tenang,begitu juga dengan kawan-kawannya.Apa yang perlu dia lakukan seterusnya adalah tawakal,kerana selepas berusaha kita hendaklah tawakal.

Cuti sekolah akhir tahin pun tiba,seperti biasa umi dan walid mereka tidak cuti tetapi walid mereka akan bawa mereka bercuti sebelum cuti sekolah tamat.

‘Akak Syifa nak pinjam laptop boleh? “
‘Ha..ok..boleh ambik la dekat dalam almari”
Syifa pun membuka facebooknya.Terdapat 10 orang yang menghantar friend request padanya.
‘Wah banyaknya friend request..ok…approve..approve”Syifa berkata sendirian.
Tiba-tiba ..terdapat seseorang budak lelaki bernama Hariz  memulakan chatting dengannya.
‘Eh siapa ni?..”

Syifa pun berchatting dengan Hariz.Lama-kelamaan dia semakin rapat dengan Hariz.Mereka banyak berchatting pasal tips-tips pelajaran.Tambahan pula,Hariz merupakan kenalan kepada rakannya di sekolah.Lama-kelamaan..mereka saling bertukar nombor handphone dan ber sms..mengenai pelbagai perkara.

Syifa dan Hariz saling menghantar article mengenai dakwah juga kadang-kala.Syifa juga rajin mengupdated blognya,dengan lebih banyak ceritanya yang tak penting berbanding mengenai pasal dakwah islam.Syifa merasakan post article Islamic di facebook..sudah cukup.Dia seperti lupa akan azamnya untuk berubah,untuk transform to a better muslimah.  
                                                                   *******

No comments:

Post a Comment